fredag 11 december 2015

En händelserik dag...

 ...som började med att jag fick tag på min arbetsförmedlare på Arbetsförmedlingen för ett kommande avslut på min arbetslöshet. Sedan skickade jag in en ansökan om utbetalning av pension i februari nästa år. Inga-Lill ringde och föreslog att vi skulle gå till kyrkogården och tända ljus eftersom det för ovanlighetens skull var uppehållsväder! Vi var ute i ca 1 timma, och Gösta var med oss. Så här mycket vatten är stående utmed vägen mot kyrkan...efter allt regnande!

På eftermiddagen åkte Bisse och jag till veterinären med Gösta för hans hudproblem. Vi fick inte sitta nära andra hundar och vi fick ett eget undersökningsrum. En gullig och rar yngre veterinär tog sej an Gösta och hon var nog mest inne på att Gösta hade skabb, men det tror inte jag eftersom Gösta varit med Lottas hundar utan att någon av dem har eller har haft skabb. Göstas hudproblem har ju försämrats jättemycket bara de två-tre senaste dagarna och tappar nu päls fläckvis på framförallt ena frambenet. Veterinär Ellen tog flera hudprover på Gösta, och hon skrev ut parasitdödande medel, något slags starkt schampo mot hudinfektion, blev rekommenderad att använda handskar då jag badar och shamponerar honom. Dessutom fick Gösta antibiotika i tablettform att äta morgon och kväll. Senare på eftermiddagen sedan jag kommit hem, ringde Ellen och de hade sett att Gösta hade massor av demodex kvalster i ansiktet. Tur att det inte smittar med tanke på hur mycket jag gosar kind mot kind och pussar honom! Ellen ändrade medicineringen till att jag skulle behandla Gösta med parasitdödande medel en gång i veckan i stället för var tredje vecka, tills vidare. Det kommer att krävas flera återbesök och hudprover för att se hur han svarar på behandlingen. Första återbesöket om 11 dagar, den 22 december.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar