söndag 10 april 2016

Söndagsbesök hos...

...lilla mamma i stan, som vanligt! När jag gick därifrån promenerade jag jag förbi Navet utmed Viskan, och då kom det en gräsand spatserande på gräset bredvid. Jag stannade och tittade på den orädda anden som närmade sej mej. Hade kex i väskan som jag genast tog upp och bjöd anden på, samtidigt som jag lyckades fotografera den med kex i näbbet. Så kul att vara så nära den! Två små kex fick han...

Nytt för denna veckan var att de planterat penseér i Nybroparken nu!

Dagens Gösta-bus var att han gick ner för trappan till ytterdörren och stod och tittade ut genom fönstret lite. Myran var redan där nere så han skulle väl kolla vad hon gjorde där. När han kom upp igen hade han plockat med sej en sko nerifrån, som han började tugga lite smått på...! Men jag stoppade hans lilla "påhitt"...:)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar