måndag 4 april 2016

En fantastisk vårdag...

...har det varit idag! Inte så mycket solsken, men alldeles ljummet ute. På eftermiddagen gick Camillas mamma Eivor och jag vår första promenad tillsammans. Vi stannade först till vid City där jag gick in och köpte en rosa krukväxt. Sedan gick vi till kyrkogården där jag ställde den rosa krukväxten på Heléns grav, hon "fyller" 40 år i morgon. Eivor och jag gick runt på kyrkogården och kollade en del gravstenar, nästan lite rogivande på något sätt. Utanför församlingshemmet växte dessa vackra krokus.
Vi promenerade grusvägen hem, från kyrkan. När vi kom hem hade vi varit ute ca 1 tim. och 45 min. Mycket trevligt, och vi var båda överens om att vi skulle träffas och promenera igen! Gösta var med oss på promenaden också.
På förmiddagen träffade Gösta och jag hunden Nova med hennes husse och hans två små goa tjejer. Husse kopplade Nova som gick lös, men när hon och Gösta nosat på varann lät han Nova vara utan koppel igen. Tycker Nova är en så fin och lydig hund, och blev så glad att mötet mellan henne och Gösta gick så bra.
Gösta och jag träffade på eftermiddagen Christer och hans älskade hund Glenn också. De har träffats som hastigast förut, men idag en längre stund där även Glenns dagmatte var med. Det mötet gick också så bra! Glenn är en mycket duktig agility-hund som vunnit många tävlingar tillsammans med sin stolta husse.
Det var en mycket trött Gösta och hans matte som satte sej framför tv:n på kvällen...:)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar