fredag 29 april 2016

"Knut" & Gösta & glädjande provsvar!

Var och klippte mej tidigt på förmiddagen, för första gången av Malin! Passade på att fotografera den övertäckta skulpturen som stod på torget och som skulle avtäckas ca ett par timmar senare.

Träffade Raija på torget, som hade varit och lagt en "skvallertidning" hemma i min brevlåda.

Träffade Inga-Lill på vägen hem som hade försökt nå mej via mobilen (som jag hade stängt av när jag var hos frissan), hon skulle fråga om jag hade lust att gå med till Stations-Cafeét och dricka kaffe och äta våffla som serveras där den sista fredagen varje månad. Jag behövde ingen betänketid, svarade ja direkt! Mycket folk där, bl.a. Rose-Marie som kom och satte sej vid vårt bord, så trevligt! Efter en stund gick (nästan) alla till torget för att se invigningen av skulpturen "Knut" (Knot), och jag gick hem...till min Gösta!

Senare på eftermiddagen tog jag med mej Gösta och tittade lite närmare på "Knut"!

På kvällen tog jag med mej ett päron till vardagsrummet för att njuta av, framför TV:n. Efter ett kort återbesök till köket...när jag kom tillbaks till vardagsrummet...höll min käre sambo på att smaska på päronet! Det fick han så gärna, tror det är bra och nyttigt att han lär sej äta frukt..som sin matte! Och på tal om Gösta...så fick jag ett oerhört glädjande besked på eftermiddagen! De ringde från Vettris och berättade att de inte hittat varken ägg, tonåringar eller vuxna demodex kvalster från provtagningarna i onsdags! Blev så oerhört glad! Ett återbesök för nya hudprover inbokat om 5 veckor för att se om han även då är fri från demodex-kvalster. Han kanske aldrig kan friskförklaras...men han kan "symptomförklaras". Vi tar en dag i taget...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar