torsdag 14 april 2016

Gjort en köttfärspaj...

...idag! Förgräddade den färdigköpta pajdegen lite för länge...men innehållet var jättegott. Precis när jag hade satt mej för att äta av den, ringde det på dörren. Tim kom på besök i väntan på att hans mamma skulle komma och hämta honom. Frågade om han ville ha paj, och det ville han. Han tyckte att den var god, så han tog två gånger!
- På förmiddagen gick jag till Q8 för postärenden. Och sedan till affären för att köpa Bregott som nästan var helt slut. Köpte glass (Limoncello) och röda vindruvor också. Träffade Inga-Lill i affären och hon frågade om jag ville gå en extra promenad lite senare. Det ville jag, och då fick Gösta följa med också så klart. Vi gick "vintervägen" till kyrkan...som säkert tog dubbelt så lång tid som den brukar göra...eftersom Gösta "måste" lukta och undersöka det mesta utmed vägen! Vi såg (och hörde!) massor av fiskmåsar som intresserade för en nygödslad åker (och fy fabian vad det luktade!!!) och vi såg en trana som gick där också! Tyvärr...på för långt håll...för foto-bevis...

Sent på eftermiddagen kom två små tjejer och ringde på min dörr. De ville sälja Maj-blommor. Jag bestämde mej för en krans...40:- kostade den! Medan jag hämtade pengar underhöll Gösta de goa tjejerna...som fick många pussar av honom!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar