måndag 11 april 2016

En underbar vårdag...

 ...har det varit idag, soligt och varmt! Vid lunchtid gick Gösta och jag till den stora lekplatsen och jag hade tagit med mej en liten boll som han fick leka med i gräset. Bollen "lyckades" han bita sönder...men han hade roligt en lång stund innan dess.

 När vi kom hem lade han sej på balkongen för första gången och vilade/somnade i det goa vädret. Jag hade lagt ut handdukar på balkongen för att han skulle få ligga mjukt, men han föredrog att ligga på balkongplattorna. Man skall inte göra sej till...:)

På eftermiddagen gick Eivor, Gösta och jag en långpromenad på ca 1 tim. och 45 min. Gösta hittade så mycket intressant att undersöka, och bära, och lukta på! Han flåsade rejält i värmen, men utmed vägen hem hittade vi en bäck som Gösta gladeligen gick ner i, och där drack han vatten. Länge! När vi kommit hem till "centrum" träffade vi först Christoffer som var på väg till Q8 med ett brev som skulle skickas till HK i Stockholm. Han stannade och pratade en stund och berättade senaste nytt från jobbet. Sedan träffade vi Gerd som för första gången träffade Gösta. De gillade varann...:)

Vi såg förresten blåsippor också på vår promenad...i närheten av bäcken.

Tidigt på kvällen njöt vi på balkongen i det fina vädret, Myran, Gösta och jag.

Visade Gösta att han kunde sitta i en av stolarna på balkongen, om han ville det...

Tim ringde och frågade om han kunde sova hos mej i natt. Vi åt pizza till kvällsmat.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar