måndag 25 januari 2016

Svenska Idrottsgalan 2016...


...gick ikväll på TV! Så här intresserad var Gösta av det...:) Hur som helst så vann Sarah Sjöström Jerring priset för andra året i rad, hon är väl värd det priset!
I morse gick jag fastande till Vårdcentralen för att ta blodprov för kontroll av sköldkörtelns funktion. Fick vänta ganska länge på min tur för provtagning. Och när jag satt där i stolen och fick kanylen inkörd i armvecket...så kom det inget blod...trots idoga försök av den rutinerade sköterskan! Det gjorde inte ont, men jag tappade nog lite luft...:) Sköterskan testade då den andra armen och fick lirka en stund där också, men till slut kom blodet!!! Och jag kunde pusta ut...:))) Glad och lycklig traskade jag hem och drack dagens första kaffe och åt en äggmacka med kaviar till frukost...10.30! 
På eftermiddagen gick Gösta och jag till Q8 och lämnade ett paketbrev. Det har blivit mildgrader ute så det var vått, slaskigt, och väldigt halt på vissa ställen. Dagens middag blev ugnsstekt lax, gröna ärtor, potatis och min egen "hemmagjorda" romsås. En favoriträtt för mej! Gösta tycker om det också, men han får ingen romsås....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar