torsdag 7 januari 2016

På sin 8-månadersdag...

 ...idag hade Gösta tid hos veterinären för att ta skrapprov på huden för att se hur han hade svarat på medicineringen han fått för sina demodexkvalster. Jonna nöp ihop huden hårt, och skrapade bort hud på 7 olika ställen...tills det blödde lite. Inte för att Gösta tyckte om det, men han höll sej lugn medan Jonna skrapade, och som belöning fick han Frolic-ringar av Jonna! Vilket uppskattades av Gösta...:) Bisse och jag fick vänta ca 20 min, medan Jonna skulle se på proverna i mikroskåp. När hon kom tillbaka hade hon bara tittat på ett par av proverna...och där kryllade det av vuxna kvalster, unga kvalster och kvalsterägg. Till och med på ryggen där pälsen ser tjock och fin ut. Jonna sa innan provtagningen, att hon ville inte se kvalster på ryggen...men det fick hon alltså göra ändå...inte bra alls. Så nu avbryter vi behandlingen han gått på, och testar en helt annan medicin...i tablettform. Fick recept på en enda tablett...och den kostade 238:- Återbesök om ca 5 veckor för nya skrapprov och för att se hur han svarat på denna medicineringen...som egentligen inte är avsedd för demodex men som har visat sej ha god effekt på dessa kvalster. Jag hoppas av hela mitt hjärta att det gäller kvalstren på Gösta också! Min goa, snälla, charmiga, tillgivna, sociala, vänliga, oerhört älskade lilla vovve!

 Eftersom Gösta var så duktig och snäll när hudproverna togs, så var han ju värd en present! Han gillar bollar och den föregående hade han bitit sönder, så jag köpte en tennisboll och tänkte...att den här bollen kommer att hålla ett tag!

Efter ca 10-15 minuter såg bollen ut så här!!! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar