måndag 18 januari 2016

I morse fick jag inget kaffe...

...för jag hade tid på vårdcentralen för att ta olika blodprover inför den årliga "besiktningen", och då skulle jag vara fastande! Sköterskan tog 3 rör med blod. Efter ½ rör slutade blodet att rinna...men det var en erfaren sköterska så hon "vickade" lite med nålen och fick blodet att börja rinna igen! Så jag slapp ett nytt stick...puh!

Det blev bara ett sånt här litet märke i armvecket efter provtagningen. Sköterskan tog också EKG på mej. Skall tillbaka till Vårdcentralen på torsdag för att träffa en läkare, och får då svar på de olika proverna som togs idag. Det blir då en ny läkare igen...
Sent på eftermiddagen fick jag besök av Lotta och Sabina. Vi fikade, Lotta och jag drack kaffe medan Sabina drack O´boy i ett blommigt glas (= mugg). Vi åt pepparkaksmuffins till. Sabina fick lite senare även ett skalat äpple skuret i klyftor, hon älskar frukt den lilla tjejen! Och så lekte hon med Gösta, de hade dragkamp med en av Göstas leksaker, de hade väldigt roligt båda två! Gösta var helt slut efteråt och sov mest hela kvällen...medan jag tittade på Guldbaggegalan på TV...:)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar