onsdag 27 januari 2016

Idag på vår shoppingdag...

...fikade Bisse och jag på Cafe Viskan i Knalleland. De har byggt ut sin lilla lokal sedan vi var där senast så nu fanns det många fler sittplatser. Ett trevligt fikaställe!

Det här valde Bisse att äta...

...och jag valde en räksallad. Stora portioner och mycket gott att äta!
( jag orkade inte äta upp allt...)
Vi handlade matvaror på Kvantum också, och jag tog två Turf-zoner...:)

På eftermiddagen kom Lotta, Sabina och Lilla My på besök. Lotta lämnade sin hund-transport-bur hos mej så jag kan använda den vid Göstas nästa veterinärbesök...som  sammanfaller med att Lotta finns på Sahlgrenska i Göteborg efter en steloperation av sin skoliosrygg. Hon fick besked igår om operationen, en annan hade lämnat återbud så nu läggs Lotta in på tisdag...för att opereras på onsdag den 3 februari. 
Lilla My tycker om att ligga i Göstas hundkorg så när hon och Gösta busat färdigt gick hon och la sej där. Gösta har inget emot det...

När våra gäster hade åkt hem fick Gösta bada! Han är så duktig och snäll fast han inte tycker jättemycket om att vänta i 10 minuter medan specialschampot verkar. Men jag bjuder honom på mycket små godisbitar medan vi väntar...och då går det bra! Det här fotot är taget sent på kvällen, då vi varit ute på sista "kisserundan" i regn och blåst...och då är det gott att krypa upp och lägga sej på en mjuk och gosig filt i soffan...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar