torsdag 21 januari 2016

På läkarbesök...

...på vårdcentralen idag! Min läkare hette Katia och kom från Frankrike. Fick besked om mina olika värden som blodproven som togs i måndags, visade. Och till min stora glädje var alla värden bra! Har försökt tänka lite extra på vad jag äter, undviker en del, och äter mindre portioner, och försöker äta nyttigare mat. För att kunna äta något "onyttigare" vid ett annat tillfälle...:) Katia tog blodtryck på mej medan jag var där, och det visade 120/70. (för att halvår sedan hade jag 145/76) Har aldrig haft så lågt blodtryck förut! Naturligvis är det till stor del de blodtryckssänkande mediciner jag äter, men jag tror att även Gösta har en positiv inverkan på det. Det är ju känt att husdjur kan "påverka" blodtrycket hos människor...så att det blir lägre! Katia hade på förslag att vi skulle ta ett blodprov för att kolla sköldkörtelns funktion då jag berättade att jag nästan alltid känner mej mer eller mindre trött. Jag bad att de skulle göra detta för ett par år sedan men min "dåvarande" läkare tyckte väl inte det, för gjordes inte. Det behöver ju inte alls vara något fel på sköldkörteln, men jag uppskattar att det kollas upp! (-17 grader på morgonen, inte uppskattat av varken Gösta eller mej!...:)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar