fredag 6 januari 2017

Trettondagen...

...idag, och nu är julen slut! Ca -10 grader på morgonen och Gösta måste ha på sej sitt vintertäcke. Han har inte gillat när jag har satt på honom "kläder" men han har börjat vänja sej och protesterar inte längre...här är han fotomodell vid Stationen...:)

Gjorde en kasslergratäng till middag...med strimlad kassler, ananas och tunt skivad lök. Hällde på en sås bestående av grädde...och lite annat jag hittade i kylskåpet och skafferiet! Chili Sauce, Ajvar och lite Sambal Oelek. Strödde över Västerbottensost innan jag satte in gratängen i ugnen. Både Tim och jag tyckte det var jättegott...och vi åt två portioner var! När jag ändå "rensade" lite i skafferiet hittade jag en påse katrinplommon som jag gjorde katrinplommonkräm av - till efterrätt. Tim smakade och åt...men han tyckte inte att det var så gott. Jag tycker det är så roligt att han gärna smakar när jag lagar till något som han aldrig ätit...kanske gör han det bara för att han vet att han inte behöver äta upp, om han inte tycker om det...? 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar