onsdag 24 december 2014

Julafton 2014...

...började med barnbarnet Sabina ringde, hon var så jätteglad för prinsess-balett-skorna hon fick av mej i julklapp...pratade också med Tim...som inte hunnit öppna sina paket från mej! Ringde sedan till Huddinge, till sonen...pratade först med svärdottern, och sedan lite med sonen också!
Åkte till stan och hälsade på mamma på Agamemnon, där bjöd de på glögg och pepparkakor. Passade på att fotografera misteln de ställt upp på Stora Torget i år...ett par passade på att gå in och pussas där...medan jag väntade på att de skulle ha pussat färdigt på varann så jag kunde fotografera...:)

Det var meningen att Jimmy och Matilda skulle komma till mej och vi skulle äta våra olika jul-favorit-mat tillsammans. Det blev lite ändrade planer...så de åt hos sej, och jag hos mej. Hos mej blev det rimmade kokta revben, rimmad kokt nötrulle, grönkål och potatismos som favoritmat. Åt mer än jag borde...men åhhhh så gott det var!

Som på "beställning" började det snöa på eftermiddagen också...när jag hade kommit hem från stan! Tycker det är så mysigt när det faller stora vita snöflingor på julafton...och jag är hemma!

Årets julklappar från min arbetsgivare...en liten gjutjärns-stekpanna, rapsolja för att steka i den..en liten flaska rödvin...och en chokladask från Anthon Berg...är mycket nöjd och glad för dessa julklappar!

På kvällen blev det minusgrader ute...och jag myste framför TV:n med lite olika program/kanaler...och såg...bl.a. "Pretty women"...tjaa...för vilken gång i ordningen?...:)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar