torsdag 4 december 2014

Semesterdag 2 - och ny tapet...

...i köket har jag fått idag! Och väggen till höger blev vitmålad två gånger. Målaren är nu färdig hos mej!

Började dagen med att gå till Vårdcentralen för att lämna blodprover inför läkarbesök nästa vecka. Gick därefter upp till jobbet för en snabbvisit hos Bisse och Christoffer. Bisse och jag gick till affären, innan jag gick hem för att invänta målaren. När jag hade varit hemma en liten stund ringde Åsa från Vårdcentralen, hon hade missat att hon skulle ta EKG på mej också. Hon frågade om jag kunde komma på eftermiddagen, eller i morgon. Eftersom målaren skulle vara här på eftermiddagen...och mattläggaren i morgon...undrade jag om jag kunde få komma om 10 minuter! Och det fick jag gärna, jag tyckte att det var skönt att få det gjort så fort som möjligt. Behöver ju återgå till jobbet nästa vecka...

Barnbarnet Tim frågade på eftermiddagen för andra gången denna veckan om han fick sova över hos mej...och jag fick för andra gången säga att det inte gick. Har fått flytta över en massa saker från köket till vardagsrummet där Tim brukar sova, och mattläggaren kommer redan 7.30 i morgon bitti....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar