onsdag 3 december 2014

Semesterdag 1 - vitmålat i köket...

...blev det idag! Taket, fönsterväggen, element och alla kanter runt skåpen. Även spacklat på väggarna. Av en trevlig och lugn målare. Tommy från Fribo kom och mätte bänkskivorna igen, och vi kom att prata om den tråkiga plastmattan på golvet som väl har legat där i...ja, hur många år då??? Han tyckte att jag skulle ringa till kontoret och be att få en ny matta. Och jag gjorde det...och Eva-Lena kollade i sina papper om det kunde vara dags att byta matta i min lägenhet. Verkade inte vara några problem alls, jag kunde komma bort till kontoret och välja ut matta, och så skulle hon ringa till mattläggaren och fråga honom när han kunde åka till mej. Det dröjde inte länge förrän mattläggaren kom på personligt besök och med sej hade han mattprover också. Vilken service!!! Han kollade den gamla mattan och tog mått på köket. Och sa att han hade ledig tid över på fredag...passade det att han kom 7.30 på morgonen??? Han fick...givetvis!...tummen upp från mej. Så kul med så mycket nytt i köket!

Pratade men min äldste bror tidigt på förmiddagen. Han frågade om jag ville komma till dom i helgen och så gör vi som förra året, att vi åker alla tillsammans till Borås på söndag och hälsar på mamma. Det skall bli jättetrevligt att åka och hälsa på dem!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar