onsdag 10 december 2014

Läkarbesök och shopping...

...har jag varit på idag! Träffade min nya läkare Ekatarina som "invandrat" från Ryssland. En ung mycket trevlig tjej som jag tyckte om direkt, och kände stort förtroende för. Blodproverna som togs förra veckan var alla bra, och jag blev så glad! Blodsockret låg också bra till, men hon föreslog även ett årligt besök hos diabetessköterskan. Och så kollade hon då blodtrycket...som hon tyckte var lite högt! Det låg på ca 160/90. Men hon var väldigt förstående, och trodde att det kunde bero på att mitt blodtryck ökade i samband med besök på Vårdcentralen...och det tror jag med! Skall på återbesök om en vecka, och veckan efter jul, för att kolla blodtrycket igen!
Bisse och jag hade bestämt oss för att ta ledigt efter 12.00 idag och göra en del ärenden. Vi började med att besöka Frufällan Marknad för påfyllning av loppishyllan. Därefter till EkoHallen där jag letade - utan att hitta - nya passande besticklådor till köket. Men jag köpte ett nytt diskställ i alla fall! Vi åt julhamburgare på McDonalds...och blev jättemätta! Sedan till Systembolaget för att köpa glögg. Och till City Gross, där vi bland annat köpte grönkål. Slutligen till Lidl...där vi också handlade lite smått och gott!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar