söndag 7 december 2014

Helgbesök i Derome...

 ...hos min bror Gunnar och min svägerska Ulla och deras hund Molly! Åkte tåg på lördagen till Derome där Gunnar hämtade mej vid tågstationen. Blev bjuden på god räksmörgås med färska räkor på. Deras son Dick kom och fikade och åt räkmacka med oss också.
Gunnar, Ulla och jag diskuterade lite senare MP3 spelare, och vi kollade vad NetOnNet hade för utbud. Vi...alla tre!...såg MP3 spelare som vi gillade, och Ulla föreslog att vi kunde åka till Ullared och titta på dom! Ulla och jag åkte dit...och hon köpte varsin MP3 spelare till sej och Gunnar...och jag köpte en till mej, likadan som Gunnars. Åh, vad jag gillar spontana "påhitt" som det här!!!

 Här är vi framme i Ullared...och solen skiner...precis som både Ulla och jag gjorde...:))

 När vi kom hem tog Ulla fram grillen, och började förbereda middagen! Jag blev jätteglad när hon sa att vi skulle få grillat kött, jag kom ihåg hennes jättegoda grillade kotletter från förra årets besök! Som kock skall man ju alltid ha något gott att dricka under tiden maten lagas...och Ulla efterlyste "Mummelman" från broder Gunnar...själv fattade jag ingenting!?!? Men så småningom fattade jag...och trots att jag inte var delaktig vid matlagningen fick även jag smaka Mummelmann...mmmmm...lite starkt...men gott!

 Här är gänget som fick äta den goda maten som Ulla fixade...Ulla och Gunnar...och även Dick...som är en jättefin kille...som jag tycker mer och mer om...trots att skrek som en stucken gris när jag bar honom till dopet! Men på den tiden visste jag inte vad kolik var...så allt är förlåtet! :)

 Ulla är här fullt koncentrerad på att lära sej och förstå sin nya MP3...medan Gunnar ser mest road ut...och Molly verkar njuta av att ha sin husse och matte nära sej.
Gunnar laddade min MP3 med många talböcker, mycket uppskattat av mej!

 Vi åkte och lämnade Molly hos Dick när vi skulle åka vidare mot Borås idag (söndag)...och trots att det regnade så var jag "tvungen" att gå ut och fotografera Dicks fina Saab som stod utanför hans hus...

Här har vi kommit fram till Borås...för en påhälsning hos mamma!
Därefter...körde Gunnar och Ulla hem mej till Fristad.
Tror/vet att ni läser det här...och jag vill tacka jätte-jättemycket för en mysig och trevlig helg! Ser redan fram emot nästa gång vi ses...kramar till er båda!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar