tisdag 2 december 2014

Puh!...nu är jag klar...

...inför morgondagen! Igår eftermiddag ringde de från Fribo och sa att de kommer på onsdag och målar om, och tapetserar mitt kök. Och idag, en timma före lunch...ringde Tommy från Fribo och ville komma och plocka ner mina gamla köksluckor! Skall ju få nya köksluckor också...när de har målat och tapetserat färdigt! Det var ju inte bara köksluckorna som skulle bort...det var alla gångjärn också! Och i alla gångjärn satt tre skruvar...som var övermålade med gammal färg ett antal gånger!!! Jag tog ledigt från jobbet och hjälpte till så gott jag kunde. Vi fixade det på ca en timma! Ikväll hade jag porslinsmålning, och när jag kom hem var det bara att sätta igång att ta bort allt jag hade på väggarna och även ta bort alla skruvar och spik...en hel del pyssel med det, och annat. Men nu är jag färdig...och skall strax hoppa i säng. Jag skall ta ut semesterdagar medan de fixar mitt kök....känns bra! Javisst ja...måste välja ut en tapet också! Puh!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar