måndag 27 juni 2016

En liten favoritskål har gått itu...


...lite typiskt att just den gick sönder! Ingen värdefull skål på något sätt, men jag tyckte om den. En av de första sakerna jag fick göra som provarbete när jag hade börjat måla porslin. Skålen är (var) daterad 1978. Vi skulle lära oss att måla blommor...och det var inte min grej, varken då eller senare. Det syns ju på denna skålen att jag inte hade den minsta talang för att måla blommor. Men...när vi fick provmåla en vit tomte första gången tyckte jag det var jätteroligt! Och det blev min grej...:)
- Idag har det varit betydligt svalare ute än det varit den senaste tiden. Dessutom har det blåst en del, och kommit en och annan liten regnskur. Ganska skönt faktiskt...
Lotta och Sabina kom på eftermiddagsbesök, vi fikade...och Lotta fick med sej gamla dagstidningar att ha i valplådorna. Det går åt mycket tidningar till två valpkullar...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar