torsdag 16 juni 2016

Gjort en liten s.k. "romkruka"...

 ...med några olika frukter, socker och rom idag! Mango, hallon, jordgubbar, persika och blåbär. Nu skall den stå och dra i några veckor innan man får smaka.

Min käre Gösta börjar bli allt mer "vuxen"...tonåring som han är. Han kan stå hur länge som helst (nästan!) och bara lukta och nosa på vissa ställen...där någon förmodligen har kissat. Och så har han börjat lyfta på ena bakbenet när han kissar...:)
- Mestadels mulet idag men också ganska kvalmigt. Förutom "romkrukan" jag gjorde idag, så gjorde jag också en fläskköttsgryta, med fläskytterfilé (inköpt till fyndigt X-pris på Willys i tisdags), bacon, röd och gul paprika, champinjoner och X-pris grädde. Det blev jättegott! Förutom dagens middag, blev det ytterligare 4 middagar till mej, en till i morgon, och tre till frysen, för "lata dagar".
- När jag gick sena kvällsrundan med Gösta kom det först en bil till (deltids-) brandstationen. Inom loppet av ca en minut kom det ytterligare 5 privata bilar med personal, redo att snabbt åka iväg i en stor brandbil. Jag blir så oerhört imponerad över hur snabbt "gubbarna" är på plats, redo att hjälpa till! Brandbilen kom tillbaka efter en stund, så det var nog inget allvarligt som hänt, som tur var!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar