onsdag 15 juni 2016

Jordgubb - rabarberpaj...

...med vaniljsås, har jag ätit idag! Det var grannen Carina som bjöd Birgitta och mej på det, alldeles nygjord. Så kul att få se hennes lägenhet och mysiga inredning! Pajen på bilden har jag hämtat på nätet, men Carinas mumsiga paj påminde mycket om denna.
Gick till affären tidigt på förmiddagen medan Tim fortfarande sov. Gick till Emil i fiskaffären och köpte en stor bit färsk torskfilé. Tim och jag åt den tillsammans med kokt färskpotatis och romsås. Det var så längesedan jag köpte färsk fisk, och det var så oerhört gott! Man kan nog säga att vi mer eller mindre frossade...men det är ju nyttigt att äta fisk! :) Tim gick ifrån mej vid 15.30 tiden...
På en av promenaderna med Gösta idag träffade jag "Vonnsan-Ponnsan"...som hjälpte till, och jobbade lite hos oss på mitt fd jobb. Hon tyckte att Gösta var ful...och tjock!
Idag har det äntligen (!?) kommit regn, och ganska mycket dessutom. Gösta och jag har dock haft tur...för våra promenader sammanföll inte med regnskurarna. Även åskan har mullrat, mest på sena eftermiddagen/tidig kväll, men inte speciellt nära. Puuh!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar