onsdag 8 juni 2016

En hemmadag...och en sorglig dag...

...har det varit idag! När jag var ute med Gösta på morgonpromenaden blev jag väldigt sugen på en nybakt fralla till frukost. Njuter av livet som pensionär för det var bara att gå till affären och köpa den där frallan...och lite annat smått som säljs till X-pris denna veckan. Mitt favorit-tvättmedel bl.a. (Via kapslar), ägg...och avocado. Hittade även köttfärs med kort "bäst-före-datum". Här min goda frukost denna dag...

Dagens middag blev en "på-hittad" köttfärslimpa med den där köttfärsen jag köpte idag. Tänkte först göra grönpepparbiffar av den...men kom på att jag hade köpt några champinjoner jättebilligt på Willys igår. Så jag gjorde en köttfärslimpa på oxfärs, riven lök, champinjoner, ägg, grönpeppar, och salt. Egentligen skulle det varit lite grädde i köttfärslimpan också, men det glömde jag! Så jag gjorde en sås med grädde i,
i stället...och middagen blev supergod! Blir middag till i morgon också...

Det sorgliga denna dag...är att en av Lottas valpar dog. Den sista, och minsta, som föddes...som fick namnet Knatte! Så oerhört ledsamt...hann aldrig träffa honom.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar