söndag 11 december 2016

3:dje Advent...

...och på min morgonrunda med Gösta satt den här lille krabaten på ytterdörren när vi kom hem. Han/hon såg så snäll och fredlig ut men fick trots det, inte följa med in.

Åkte sedan till stan för att hälsa på mamma. Hon satt och såg på TV tillsammans med Diana i vardagsrummet, och mamma hade krupit riktigt nära Diana, såg så gott ut! Jag tog med mamma in till hennes rum där vi fikade och tittade i Året Runt. Mamma åt 10 små kex och drack nästan två glas saft. Efter en stund behövde hon gå på toaletten...där hon gjorde ett stort A...vilket jag noterade på hennes lista. Sedan ville hon vila...och jag hjälpte henne i säng innan det var dags för mej att gå därifrån.

På väg till stationen/resecentrum hade de ställt upp denna stora papperskorg...på prov, tror jag. Vilket bra initiativ av Borås Stad! Hoppas den får stå kvar... 

Har inte sett några fåglar i Viskan på ett bra tag...men nu simmade det ett par där...och jag önskade att jag hade haft ett kex kvar att ge dem.
- Från och med idag ändrade Västtrafik sin tidtabell...för tåg och buss. Tåget som jag brukar åka med hem efter mammabesöket...gick nu 1½ tim. senare! Alternativet blev då att åka buss, och från och med idag avgick alla bussar till Fristad från Resecentrum i stället för Södra Torget. Hållplatsen för Fristadsbussen visade sej blivit placerad mittemot Borås Centrals entré...och jag blev jätteglad för det! Visserligen kommer jag hem trekvart senare än förut...men det är helt ok för mej.
- När jag kom hem hade Tim gått upp...ätit frukost...och plockat undan efter sej.

Såg den här bocken som stod bredvid julgranen på torget i Fristad, när jag kom hem från stan. Så jag tog med mej Gösta på en promenad fram till torget för att han skulle få se den. Han såg direkt...utan att jag visade honom...att det stod något som inte brukade stå där. Han ville fram och kolla...väldigt försiktigt...ett steg bakåt...två steg framåt...och sååå nyfiken! Jag gick fram och klappade bocken, och Gösta gick då riktigt nära...och nosade. Men bocken luktade nog konstigt?...ingen lekkompis för honom...och dessutom "stickig"...så Gösta tappade intresset direkt! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar