måndag 19 december 2016

Hyacinterna blommar...

...och doftar jul, redan nu! Köpte en vit och en rosa, för knappt en vecka sedan. Då var de bara små knoppar, och jag trodde de skulle slå ut lagom till jul. Hade fel...men vad gör det, då kan jag köpa nya och få uppleva doften en gång till! Det är nåt visst för mej, med hyacintdoft. Det doftar jul....
- Fick sms från Anitha på morgonen. Hon hade fått veta att hennes tips om en turf-zon i Fristad hade blivit godkänd! Så Göstas och min morgonpromenad gick givetvis till den nya zonen! Så kul! Men...på kvällen upptäckte jag att någon hittat...och tagit, min zon. Vänta du bara...i morgon tar jag tillbaks den igen!
- Tim fick göra sitt teknikprov i skolan idag. Han tyckte att det gick hyfsat...och jag tror och hoppas  att han har rätt! Han behöver inte alls vara bäst...huvudsaken är att han gör så gott han kan, och allra bäst om han blir godkänd i provet. 
( Tel. från soc. på morgonen om att de ville ha ett möte på onsdag i skolan. Då jag redan har bokat min onsdag vid samma tid med annat inför julhelgen, så får de återkomma med en annan tid.)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar