söndag 18 december 2016

Inget mamma-besök idag...

...pga min förkylning och hosta! Lillebror Bengt och jag var helt överens om att jag inte skulle smitta mamma lagom till jul. Gick i stället till Q8 och skickade de sista julkorten...och handlade lite smått på City inför julen. När jag kom hem satte jag Tim i "arbete"...jag hade hittat ett recept på godiskakor... som han var villig att testa!

Man skulle lägga Dumle-kolor på bakplåtspapper...som sedan skulle smälta i ugnen. När de kom ut från ugnen skulle man strö hackade salta jordnötter och ringla smält choklad över dem. Tim fixade allt jättebra...jag hjälpte bara till lite med chokladen.

Sent på eftermiddagen kom Lotta, Sabina, Batman och Divan på besök! Divan är en liten fralla-tjej på 2 år, som Lotta skall passa medan hennes matte och husse är på utlandssemester. Gösta blev så exalterad av denna tjej så han "uppvaktade" henne tills han var helt slut...så han fick vila upp sej en stund alldeles ensam...i badrummet! Lilla Divan behövde vila en stund också efter all uppvaktning...men hon verkade gilla Gösta!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar