lördag 24 december 2016

Julafton...

...och Jimmy och fina Felizia möter upp vid bussen som tar oss till Borås på fm.
Får en jättefin blomsterbukett av Jimmy och...en julklapp att lämna till Tim.!

Hälsar sedvanligt på min älskade mamma en stund då det är Julafton. Min fina och snälla lillebror Bengt mötte upp hos mamma, så kul att träffa honom också. 

När jag kom hem från mamma fixade jag julmat till Tim och mej. Det var så gott! På bilden är det min favorit-julmat. Men det är så roligt med Tim...han testar gärna "ny" mat tillsammans med mej, han vet att han inte behöver äta upp, om han inte tycker om det. Jag vet att han inte tycker om fett i kött...alltså går mina älskade rimmade revben bort...helt ok! Han tyckte däremot om den rimmade "fransksyskan", garanterat utan fett, och han tog en andra portion av den. Tim tog extra portion av sill och lax...
- Tim öppnar sedan julklappar som morfar kom med igår - som jag tog emot - på parkeringen utanför "mitt" hus. Även hans mamma Lotta kom med en julklapp till Tim på julaftons eftermiddag...och så fick han några paket av mej, precis som min andra barnbarn fick! Inget dyrbart pga min oerhört låga pension...men kanske till liten glädje ändå...? Själv slocknade jag och slumrade till en stund tidigt på kvällen...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar