onsdag 3 februari 2016

Shopping-onsdag...

...har vi haft idag, Bisse och jag! Dagen har bjudit på mest solsken, men också halka på både kör och gångvägar. Men Bisse kör lugnt och försiktigt när det är halt väglag vilket jag uppskattar jättemycket. Vi var på Kvantum och handlade matvaror, och därefter gick vi till Young Thai där vi åt lunch. Både Bisse och jag valde Pankopanerad pangasiusfilé med remouladsås, gröna ärtor, citron, och kokt potatis. (kolla fiskens storlek!!!) Lunchpriset var 79:- och då ingick dricka, salladsbord, bröd och smör. Mycket prisvärt och mycket gott! Mätta och belåtna i fortsatte vi sedan till KappAhl där jag köpte ett par jeans och Bisse en t-shirt. Nöjda med dagens inköp åkte vi sedan hem...
Lottas make Jocke ringde strax efter kl. 17 på eftermiddagen. Han hade då ringt till Sahlgrenska för att höra hur det var med Lotta efter operationen. Han fick veta att operationen gått bra, hon var färdigopererad vid 14-tiden...och låg då Jocke ringde...på uppvaket. Lilla Lotta...hon var säkert jättetrött...och hade jätteont...när hon vaknade upp ordentligt efter narkosen. Jag hoppas hon hör av sej personligen i morgon...
I skrivande stund sitter jag vid datorn och knaprar goda mini-morötter. Har en liten grymtande "gris" (förlåt!...en liten fralla) bredvid mej som också vill ha morötter...för ALLT som hans matte äter måste vara gott, och då vill han också smaka/äta av det!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar