måndag 15 februari 2016

En bukett tulpaner...

 ...som jag fick av Rose-Marie och Kicki igår!

De fina sockarna fick jag av Inga-Lill...Myran kollar och Gösta provsmakar...:)
Mitt på dagen tog Yvonne, hennes två yngsta barnbarn - 8 o 10 år - Yvonnes hund Kajsa, Gösta och jag en promenad tillsammans i strålande solskensväder! Första gången Gösta och Kajsa träffades. Lite senare på eftermiddagen kom Lotta och hennes hund Lilla My. Ingela hade varit och hälsat på Lotta i Vänga och då passade Lotta på att åka med Ingela till Fristad, för att hämta medicin till sej själv, och för att hälsa på Gösta och mej. Lotta och jag tränade våra hundar att hoppa över ett lågt hinder...(med tanke på deras korta ben)! Lilla My hade tränat detta förut, och hon var hur duktig som helst! Och Gösta då? Tjaaa...han valde att krypa under hindret...som var ca 20 cm!!! Lotta kom på att vi kunde hänga en handduk över hindret så att han inte kunde se att det gick att krypa under det...och med godis som lockbete...lärde sej Gösta att hoppa över hindret...kanske inte lika graciöst som Lilla My...men ändå! Vi hade roligt, Lotta och jag...och det tror jag att våra hundar hade också! För de somnade som stockar båda två på köksgolvet, när vi hade avslutat träningen/leken. Våra fina små (?)  hundar!!!...:)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar