torsdag 18 februari 2016

Nu är friden slut...

...för Myran! Eftersom Gösta inte har kunnat hoppa upp i sängen så har Myran fått ha den för sej själv och hon har ibland sett ut som hon retfullt tänkte...du kan inte ta mej, du kan inte ta mej...
MEN ikväll hände det...Gösta tog ett skutt och hoppade upp i sängen!!! Han verkade snopen över att han kom upp i sängen, och jag blev ännu mer snopen, trodde nästan inte mina ögon. Men mest snopen blev nog Myran! Hon reagerade med att lägga öronen bakåt, stirra på Gösta...och fräsa stort! Då gick jag emellan och tog ner Gösta på golvet...för säkerhets skull! Lotta och jag hopptränade ju Gösta för ett par dagar sedan så jag tror att han lärde sej en del då. Och förresten så hopptränade jag Gösta själv idag, och det var uppenbart att han hade lärt sej hur lätt man kunde få en liten godisbit om man hoppade över det där hindret. Idag fick han hoppa aningen högre för att få en godisbit...men när han själv hoppade upp i sängen ikväll var nog hindret dubbelt så högt som det vi övat på!!! Han är full av upptäckarglädje nu, min goe Gösta!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar