måndag 11 juli 2016

Min hund och katt...

...ville kolla vad jag sysslade med i köket idag! Och jag började dagen med att lägga i en maskin tvätt, och sedan bakade jag en mjuk fyrkantig kaka med mina sista egenhändigt plockade blåbär på. Kakan blev god, men blåbären föll till botten på den! Ringde på hos Raija A. och gav henne hälften av kakan. Hon blev jätteglad för den, men mådde inte så bra just idag. Så hon gick och hämtade orensade blåbär som hon plockat, och gav mej. Hon kände att hon inte orkade ta hand om dem. Fick också ett par påsar blåbär från frysen, som hon plockade förra året. Träffade Ann-Gerd vid Göstas och min middagspromenad och pratade en bra stund med henne. På eftermiddagen lagade jag biff stroganoff till middag, blev jättegott! Rensade de färska blåbären jag fick, det blev två små burkar till frysen för framtida användning. Av de frysta bären kokade jag saft. Blandade i ett par rabarber, ett par äpplen, och ett päron...som alla hade börjat bli lite "skrynkliga". Kollade sedan på TV, och provsmakar saften i morgon...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar