lördag 16 juli 2016

Blåbärsplockning...

...med Raija och Inger idag på eftermiddagen, någonstans i skogen i Od.

Min rygg värker mycket när jag går i "plockställning" så jag måste ofta resa mej och räta  upp ryggen. Då kan man ju passa på att ta ett foto på några av alla "hålor" i skogen. Kanske är öppningen till små trolls hem...eller möjligen öppningen till något slags smådjurs hem...fast min livliga fantasi vill ju helst att det är hem för troll.

Min blåbärsskörd blev ca 7 dl, är nöjd och glad för den!

På baksidan av Vårdcentralen upptäckte jag dessa fåglar vid Göstas och min morgonpromenad. Fick fram kameran och zoomade in fåglarna, och nu när jag sett bilden på datorn tror jag att det är gröngölingar. När jag såg dem ute uppfattade jag bara att de hade rött på huvudet, tänkte inte på/såg inte att de var gröna. Det var ytterligare en fågel i sällskapet...men den ville inte vara med på bild!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar