måndag 18 juli 2016

Ny vecka, måndag igen...

...och jag började dagen med att tvätta, och kunde hänga ut tvätten på tork. När jag gick ut med Gösta för en morgonpromenad så träffade vi Raija och Elvis. Vi fortsatte promenaden tillsammans alla fyra, och gick in på en stig som jag aldrig gått på tidigare, men Raija och Elvis har gått den många gånger. Det blev en dryg timmas promenad!
Bakade sedan en banankaka eftersom jag hade två prickiga bananer liggande. Raija fick drygt halva kakan. När jag satt utanför, kom trevliga grannen Inger ut för en rökstund och lite sällskap. Vi kom på att vi kunde ta en fika tillsammans, hon fixade kaffe och jag hade ju en bit nybakt banankaka som vi kunde ha till kaffet. Vi satt ute på hennes altan, och Gösta var också med! Inger bjöd på hembakta socker-ringar också. 
Tidigt på kvällen tog jag hand om rabarberna och hallonen jag fått av Lotta, och av det blev det 4 dl. blandsaft! Resten av kvällen tillbringade jag framför TV:n...
Sedan många år tillbaks använder jag Bregott till mina mackor, för tillfället omdöpt...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar