torsdag 7 juli 2016

Ja, denna hund...

...nu har han provsmakat kantareller också! Fick fler kantareller av Raija A. idag, och la ut dom på en handduk för fotografering. Gösta Nyfiken är ju med mej överallt, och vill kolla vad jag gör. Nosade en stund på svamparna...och tog sedan en i munnen...och provsmakade! Trodde han skulle spotta ut den...men inte då. Han förstod väl att det var en delikatess. Han fick dock inte äta upp hela svampen...bara en bit av den!
- Raija R. kom på morgonen och lämnade "skvallertidningar". Hon skulle sedan gå till affären, så Gösta och jag gick med henne en bit på vägen, som även var Göstas morgonrunda. På förmiddagen tog jag en liten promenad till City för att handla några saker som fattades här hemma. Normalt skulle det vara snabbt avklarat, men man träffar och pratar med människor man känner. Först var det Maria som berättade om sitt akutbesök på lasarettet för ett par dagar sedan. Utanför City satt Birgitta och Leif, och efter en pratstund promenerade vi alla hem till vårt gemensamma bostadsområde. När jag kom hem pratade jag en stund med Inger, och sedan med Inga-Lill som kom för att hämta några tidningar. Och på eftermiddagen pratstund med Raija A. också då...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar