tisdag 19 juli 2016

Långpromenad...

...tidigt på förmiddagen tillsammans med Inger K. och Gösta. Vi var ute ca 1½ tim. Vi gick "kyrkvägen", och sedan ner förbi Statoil...och hem. Gösta var helt slut när vi kom hem, han hade "dragit" nästan hela vägen, nosat, kollat, och hoppat gång på gång...för att fånga fjärilar! Han lyckades dock inte att fånga någon. Det var soligt och varmt ute så han flåsade hur mycket som helst. När vi kom hem blötte jag en handduk och lade över honom. Var riktigt orolig för honom en stund, men han piggnade till så småningom. Inga fler långpromenader för honom, när det är varmt ute...
- På eftermiddagen ringde det på min dörr. Utanför stod en man som undrade om jag kände igen honom??? Det gjorde jag inte! Han sa vad han hette och att han hade bott i Källsjö. Då visste jag vem han var, vi hade ju gått på samma skola där. Jag flyttade från Källsjö när jag var 12 år...så det var ju inte konstigt att jag inte kände igen honom. Han hade mist sin fru i maj månad, hon var ifrån Fristadstrakten. Han tyckte att ensamheten, och framför allt tystnaden...var jobbig. Han bodde numera i Varberg.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar