måndag 25 juli 2016

En väldigt rolig dag...

...har det varit idag! Fick följa med Lotta, Jocke och Sabina till Vårgårda för att hämta hönor med tupp hos Cina Lassen som äger Vårgårda Zoo. Hon hade massor av fina och gosiga djur, och mycket annat roligt också! Här är Sabina som fick det stora förtroendet att hålla deras nyköpta tupp som fick namnet Elvis! En lugn jättefin tupp.

Jag fick också träffa lilla franska bulldogen Batman som Lotta har tingat. Såååååå söt!

Den här lilla franska bulldogen föll jag pladask för, hon var så gullig och kelsjuk. Henne hade jag velat ta med mej hem!!! Tror Gösta skulle gillat henne också!!!  :)

Här har hönorna och deras tupp fått sitt nya hem i en hundkoja hos Lotta och Jocke. På var sin sida av deras hem, finns jakthundarna Xena och Boss som naturligtvis blev väldigt nyfikna på sina nya grannar. En av hönorna heter Elsa...och är Sabinas höna!

Fick träffa Lotta och Jockes alla söta & goa valpar också, och som de har vuxit sedan jag såg dem förra gången! Till helgen flyttar två av Lottas valpar till sina nya hem.

Jockes valpar är inte leveransklara ännu...det här är jättefina Baloo!

Här är min egen lilla goding med sitt livs första märgben...en present från Cina!  Sååååå uppskattat! Men inte uppskattat att Myran ville kolla vad han gnagde på...

På kvällen frågade grannen Raija om jag ville följa med henne ut och kolla på en sak...och det ville jag ju! För hon erbjöd mej att få ett alldeles eget kantarellställe som hon upptäckt. Finns väl inte en enda människa i hela världen som skulle tacka nej till det??? Inte jag i alla fall...blev så himla glad för omtanken! Plockade ½ kg där...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar