onsdag 2 mars 2016

Victoria & Daniel fick en prins...

...ikväll kl. 20.28! Han vägde 3,655 kg och var 52 cm lång.

Idag kom också vintern tillbaks, i alla fall kom det en hel del snö! Inte kul alls...

 Lotta fick erbjudande av en snäll granne att få köpa råmjölk och då passade jag på att fråga om jag också kunde få köpa lite. Så idag kom Lotta, en förkyld liten Sabina, och Lilla My hit vid 12-tiden med ca 5½ l råmjölk. Ingela kom och hämtade 2½ liter. Jag gjorde 6 små formar med råmjölkspannkaka, 3 med kanel och 3 med kardemumma. Till det gick det åt 2 l råmjölk. Jag behöll 3 st och Lotta tog med sej de andra hem.

Bjöd mina gäster på middag, ugnstekt lax med romsås och kokt potatis. Till efterrätt hade vi fruktsallad som Sabina hjälpte till att göra, hon är jätteduktig på att skära småbitar! Vi hade vaniljsås till. En som verkligen uppskattade fruktsalladen var Lilla My!!! Men hon fick dela med sej av den till Gösta...som också uppskattade fruktsalladen. Mina gäster blev hämtade ca kl. 17...och då hade Tim kommit hit efter skolan också. När de hade åkt hem la Gösta och jag oss i soffan och slappade...och disken får vänta på att bli ren tills i morgon! :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar