tisdag 1 mars 2016

Tisdagsshopping...

...med Bisse som nu piggnat till efter sin förkylning/influensa! Vi var bl.a. på Rusta och köpte en transportbur till Gösta. Så nu kan jag lämna tillbaks transportburen jag lånat av Lotta, så hon kan ha den till sin Lilla My. Vi handlade mat på Willys och så åt vi hamburgare på Max. På hemvägen stannade vi till i Frufällan och jag lämnade några saker till loppisen. När jag kom hem möttes jag av den här synen...Gösta har nog haft väldigt kul medan jag var i stan, tror inte han hade saknat sin matte alls! Förbannade mej själv en stund för att jag inte hade stängt väskan ordentligt...väskan som är nästan full med små, små saker! MEN...ikväll när jag städat upp efter honom...och stängt väskan riktigt ordentligt!...hörde jag hur han krafsade. När jag tittade till honom hade han lyckats krafsa upp dragkedjan på väskan, och höll på plocka ur sakerna därifrån igen!!! Puh!!! Men är han lycklig...så är jag det också! Även om han är full av bus och tonårs-trots, och ibland inte alls låtsas höra vad matte säger! Sent ikväll öppnade jag balkongdörren för att få in lite frisk kylig luft...och då skall ju min nyfikna Gösta ut på balkongen och kolla läget! Efter en liten stund kom han farandes som en raket genom vardagsrummet och hallen...till köket! Men där fanns ju ingen matte!!! Matte fanns i hallen vid datorn så han rusade dit och satte sej bredvid mej! Och jag kramade om honom och sa: Var inte rädd, matte skyddar dej!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar