söndag 6 mars 2016

Min snälla goa Gösta...


...väntar tålmodigt på att jag skall säga..."Varsågod!" Såg ett tips på Facebook att man kunde servera maten i en äggkartong om ens hund hade bråttom att äta! Det fungerade bra tills Gösta råkade trampa på sidan på av ett av äggfacken...och en hel del av maten flög ut på golvet! Men han åt lugnt upp varenda liten bit på som hamnade på golvet!  :)
För övrigt...så har jag som vanligt på söndagar...hälsat på min fina mamma! Hon låg och vilade i sin säng medan jag var där, och hon ville inte komma upp. Jag satt på sängkanten och pratade med henne...
Och ute...har det snöat mest hela dagen. Inte så mycket...på morgonen och förmiddagen. Men på eftermiddagen och kvällen kom det...en hel del snö! Tidigt på kvällen när jag var ute med Gösta...knarrade det högt under skorna när jag gick i snön, längesedan jag upplevde det! Betydde kramsnö...och jag kramade ihop en snöboll som jag kastade framför Gösta! Gösta som älskar bollar tyckte det var en rolig lek...och jag gjorde nya snöbollar och kastade...vet inte vem som hade roligast...Gösta eller jag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar