tisdag 29 mars 2016

Fick oväntad hjälp...

...av min sambo Gösta tidigt ikväll! Lade en apelsin på soffbordet i vardagsrummet strax innan jag skulle sätta mej och titta på TV. Tänkte ha den som kvällsgodis. Då det var en liten stund kvar innan programmet började, satte jag mej vid datorn. Men...*sniff, sniff*...visst luktade det apelsin, tyckte/tänkte jag! Och under soffbordet hittade jag apelsin-älskande Gösta i full färd med att "skala" apelsinen! Hur han hade lyckats nå, och få ner apelsinen från soffbordet, är, och förblir en liten gåta då jag skjutit bordet långt ifrån soffan för att han inte skall kunna nå något på bordet...!

Han är så fin och go min lilla apelsintjuv! Vi satt tätt tillsammans och åt av den sedan!

Den här klon "ömsade" katten Myran när hon tröttnade på Göstas uppvaktning och invit till lek...jag hittade den i Göstas panna!!! Myran fräser och viftar och "slår" honom när han blir allt för intensiv, men bryr sej Gösta om det??? Inte då...han är överlycklig för att hon vill leka med honom! Tror att dom...trots allt...gillar varann!  :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar