måndag 14 mars 2016

Vaknade och gick upp ovanligt tidigt...

...idag, ca 05.30! Efter en liten stund kom Gösta tassande...bara för att gå direkt in till Tim i vardagsrummet och fortsätta sova hos honom. Go kille och go hund...:)
På morgonpromenaden med Gösta träffade jag kvinna som så snällt tittade på honom och frågade om hon fick hälsa på honom. Sa att det fick hon jättegärna, för Gösta blir så glad när någon hälsar och pratar med honom! Då sa kvinnan att hon förstod att det var den snälla och vänliga hunden som hennes make hade pratat om, som han hade träffat några gånger. Blev så glad...och så stolt över min sociala och trevliga Gösta!
På eftermiddagen träffade jag en annan kvinna som började prata med Gösta och mej. Hon har mot sin vilja, hand om en amstaff hund. När vi träffades hade hon inte hunden med sej. Hon berättade en del om sej själv som berörde mej djupt...och det visade sej också att vi hade gemensamma bekanta. Raija och hennes hund Elvis kom gående när vi pratade med varann, och de kände varann också. Och förresten så träffade jag Inga-Lill när jag var ute med Gösta mitt på dagen. Var på väg till hennes brevlåda med en skvallertidning. Hon hämtade två tekakor från sin frys som hon bakat, och gav mej! Åt dem till kvällsmat, de var jättegoda! Härligt ljummet väder idag...
Tidigt på kvällen kom Lotta och Lilla My på ett kort men trevligt besök. Lotta har försiktigt börjat öva att köra bil igen efter sin ryggoperation...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar