söndag 20 mars 2016

Ett Påsk-tåg :) ...

...stod vid stationen idag, när jag skulle åka hem efter att ha hälsat på mamma! Mamma och jag fikade tillsammans, Agamemnon bjöd mej på kaffe och kaka, som Jaana serverade. Efter en stund ville mamma gå och lägga sej, och så behövde hon göra ett toalettbesök...jag hjälpte henne med det.
På eftermiddagen när jag gick ut med Gösta pratade vi med Raija och hennes hund Elvis. Raija höll på att ta bort sin kvälls-lysande jul/vinter dekoration utanför sin lägenhet som varit till glädje för oss alla som gått förbi. Boll-älskande Gösta fick en gammal sliten boll av Raija som hennes Elvis inte brydde sej om längre...Gösta blev överlycklig...och bet sönder bollen ganska omgående! Han fortsatte att leka med den tills Yvonnes barnbarns hund Inez kom gående på Tärnavägen tillsammans med sin matte och hennes mamma Lotta. Gösta och Inez har bara träffats en gång tidigare, och de blev förtjusta i varann direkt...och de lekte och brottades...och lekte och brottades! Inez var en liten valp då...och Gösta var en något lite äldre valp. När de träffades idag var Inez ganska mycket större än Gösta, men de lekte lika bra ihop nu! Inez nafsade i Göstas öron så de var alldeles våta och lite röda, men inte brydde sej Gösta om det!
-Vid den tidiga kvällspromenaden träffade vi hunden Sigge och hans husse Ulf. Vi har träffat dem tidigare men då har det oftast varit med en annan hund som Ulf och hans fru passat. Gösta älskar hans fru Majbritt...men nu tror jag att att Majbritt fått konkurrens av både sin make och Sigge! Sigge som numera är en äldre herre...började leka med Gösta...som inbjöd till lek! Sååå roligt att se! Och Gösta blev så glad när Sigges husse pratade och kelade med honom. Är så glad & stolt över min Gösta!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar