fredag 25 mars 2016

Långfredag...


...som började med att Hyresgästföreningen bjöd alla boende i området på kaffe och våffla i "lokalen". Passade ju bra eftersom det är Våffeldagen idag. Jag åt två stycken med sylt och grädde, mums! Det var Raija som vanligt...som anordnade allt.
Lotta hörde av sej och sa att hon kommer och hälsar på en stund på eftermiddagen när hon skulle åka till Fristad för ett par ärenden. Hon berättade också att Jocke skulle åka och fiska i morgon på Påskafton, så hon undrade vad jag skulle göra, hon tyckte det var tråkigt att vara ensam hemma med Sabina. Vi bestämde att hon, Sabina och Lilla My skulle komma hit och äta middag. Så jag skyndade mej till affären för att handla.....
Det lilla "gänget" kom på eftermiddagen och vi fikade tillsammans. Lotta åkte iväg en stund medan Sabina och Lilla My var kvar hos mej och Gösta. Sabina sa till Lotta att det kunde vara skönt för henne att vara ifrån Sabina en stund...vi skrattade gott åt det! Min Gösta tycker mycket om Sabina och när han höll på att pussa henne ville Sabina att jag skulle ta kort på dem...och det gjorde jag så gärna! När jag ser på bilden...så tycker jag att det är så gulligt...att även små barn sluter ögonen när de får pussar!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar