tisdag 14 mars 2017

Lunch på rester...

...blev det idag! Sista bitarna blomkål från en påse i frysen, en varmkorv, pyttelite kycklingkött, äggstanning och riven västerbottenost över det...och allt in i ugnen en stund. Det smakade riktigt bra, och mätt blev jag!
- Det har kommit lite regn idag...vår-regn säger en del, och det vill jag tro på...tro på att våren är på väg! Flera plusgrader dessutom. När jag var ute på "morgonpromenaden" med Gösta gick jag upp vid dagiset mot biblioteket, för där gör Gösta alltid sina nr.2 behov. Har ibland träffat på en äldre herre som går och plockar upp skräp lite överallt, som han tömmer i samma papperskorg som jag kastar Göstas bajspåsar i. Vi har pratats vid lite då och då. Har fått för mej att han bor på Skogslid i en lägenhet nära papperskorgen...och att han är väldigt växtintresserad! Idag kom han ut därifrån och bekräftade det jag trodde! Vi stod och pratade en bra stund...och han är en man som har varit med om mycket i sitt liv, förstod jag! Och ändå så positiv...och ödmjuk!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar