fredag 3 mars 2017

Dockor...

...var dagens tema när Ann-Marie från Bollebygd kom till mej idag! Jag har gjort 3 porslinsdockor, 2 stycken i Fliseryd och 1 i Bollebygd 2009 (Melinda - till vänster). Ann-Marie har gjort 51 dockor, och håller på med docka nr. 52. Dockan i mitten gjorde jag 1996 i Fliseryd och den har sedan dess legat i en kartong i väntan på att få kläder. Hade nästan glömt bort den då jag hittade den på vinden för ett litet tag sedan och skickade då en bild på dockan till Ann-Marie. Och Ann-Marie som har många dock och babykläder liggande hemma, erbjöd sej att komma till mej med kläder till min docka Hon kom...och hade även med kläder till mina andra dockor, som de fick...:)
 - Gösta tyckte det var mycket intressant med dockorna som låg uppradade i sängen!

Så här fin blev dockan med kläder på sej! Inför fotograferingen hittade jag en nalle som hon fick hålla i. Men vad skall dockan heta? Måste hitta på ett passande namn...
- Ann-Marie och jag hann med en prat & fikastund, med kladdkaka och grädde, innan hon åkte till stan för andra ärenden...det är så roligt att träffa henne!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar