lördag 25 mars 2017

Fick vaktel-ägg...

...av Ingela idag! Gösta och jag träffade henne och Pelle när de hade varit och handlat sent på eftermiddagen. Ingela hade tänkt köpa majskorn för att poppa popcorn själv...men de var slut på City. Sa till henne att jag hade sådana hemma, som hon gärna kunde få, eftersom jag inte använder dem. Sa att hon kunde få de frysta kantarellerna samtidigt...som jag lovat henne sedan tidigare. Gick hem och lämnade Gösta, och gick sedan bort till henne med majskorn och kantareller. Ingela är nyopererad i sin rygg, så vi pratade lite om det, och lite annat. Rätt som det var...hämtade Ingela en förpackning med vaktel-ägg som jag fick! Vet att hon både gillar och gärna äter, både vaktlar och vaktel-ägg. Blev både överraskad och glad för de oerhört fina små äggen!

Så här små/stora är de jämfört med en vanlig 1-krona! Skall bli så spännande att smaka på dem! Om jag har "hjärta" att göra det...men min "vetgirighet" kommer att segra  :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar