lördag 4 mars 2017

Rosévin...

...hade Bisse köpt med sej hem till mej, när hon var i Tyskland!
- Vaknade mycket tidigt i morse och kunde inte somna om, så jag gick upp i stället. Pysslade och plockade med lite av varje och bl,a. tvättade. När jag hade varit ute på "morgonrundan" med Gösta, gick jag till affären och handlade lite smått, tvättmedel, sköljmedel, torskrygg och gröna ärtor. Och små baguetter till kvällens räkmackor! Perfekt att gå till affären på förmiddagen under tiden som Melodikrysset pågår i radion, för då är det inte mycket folk där och handlar. Till middag åt vi Willys halvfabrikat potatisgratäng med mandelpotatis och västerbottensost, riktigt god! Och till det hade jag gjort "hemmagjorda" köttbullar på oxfärs (x-pris!) som smakade väldigt bra. Att tonåringar kan äta så mycket som de gör ibland är nästan obegripligt...men samtidigt väldigt roligt att maten jag lagar, verkligen uppskattas!  På kvällen "offrade" sej T. och åt upp överblivet godis från min födelsedag och även från jul...som jag försöker undvika för att hålla min diabetes 2 på bra värden. På kvällen skulle jag kolla Mellon - Andra chansen...men jag slocknade efter en stund och vaknade inte förrän tävlingen var över. Inte konstigt alls med tanke på hur lite jag sov i natt, och det verkar bli en ny liknande natt...men det är okej, är ganska van vid det. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar