tisdag 28 mars 2017

Ännu ett vårtecken...

...är det när parkering och gångvägar sopas! Idag var det "min" gångväg till affären - och Göstas och min promenadväg - som sopades. Det var en mycket noggrann man som körde soppmaskinen så det blev jättefint! Årets - hittills - varmaste och skönaste dag! Solsken, inga moln och ingen vind. Drygt 15 plusgrader på eftermiddagen. Tim var hemma från skolan både igår och idag, eftersom det pågår utvecklingssamtal på skolan. Han och jag provsmakade vaktelägg till frukost (vid 11-tiden!). Väldigt smått och pilligt. Kokade äggen i 2 minuter och det var nog 1 minut för lite...för äggulan var väldigt lös! Jag tyckte inte att äggen smakade annorlunda än vanliga ägg, men Tim tyckte att äggulan smakade annorlunda. Gjorde 3 små köttfärslimpor (av 1 kg köttfärs) till dagens middag. Vi åt upp 1 av dem, och de 2 andra hamnade i frysen tillsammans med god gräddsås! När jag höll på med såsen, ringde grannen Inger K. och inbjöd till fika. Gösta och jag gick till henne en timma senare, och vi satt på hennes uteplats och fikade i det underbara vädret. Gösta hittade en tvättsvamp där, som han slet i många bitar!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar