torsdag 23 mars 2017

Var på loppisen i Vårgårda...

...igår, det glömde jag berätta! Köpte ett fint likörglas med en slipad blomranka på, och ett rosafärgat saltkar i pressglas. Pris: 2:- st. Köpte även tre böcker för totalt 15:- Gladast är jag för det söta lilla satkaret...vad jag nu skall ha det till?...:)
- Idag har det varit en helt underbar dag, med strålande sol och behaglig värme, från eftermiddagen. Var och klippte mej på förmiddagen, gick sedan in på Röda Korsets loppis för att kolla om det fanns några Påsksaker. Det fanns det inte...de skulle plocka fram det på torsdag i nästa vecka. Träffade Kicki som hastigast där, hon hade rast från jobbet. Jag köpte en flodhäst...alltså ett mjukisdjur till Gösta! Det var så längesedan han fick ett sådant...eftersom han brukar bli en "mördarhund" då han får ett mjukisdjur. Eftersom det var längesedan han fick ett sådant...och Gösta har blivit lite äldre och förståndigare (???) så ville jag testa honom! Han blev överlycklig när jag gav honom flodhästen...och han började med att bita loss ögonen på den...och då blev det ju även hål så att han kunde börja plocka ut ludden från flodhästen! Strax därefter låg det en massa tussar av ludd i köket! Han har alltså inte blivit så förståndigare...
-Tim har kort skoldag på torsdagar och slutar redan vid lunch. Vi träffades framme i byn när jag hade varit på loppisen och då gick vi och köpte färsk torskfilé hos Emil. Sent på eftermiddagen åt vi en jättegod middag med stekt torskfilé, kokt potatis och spenat sås/stuvning. Gösta fick en bit fisk...och så fick han ett smakprov på spenat, och han gillade det! Spenat är kanske inte lämpligt för hundar...får nog Googla på det...!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar